Årsmöte, lokal och viruspandemi

Hej!
Jag hoppas verkligen ni alla mår bra i denna ansträngda tid. Jag har lite viktig information angående situationen vi befinner oss i.
Årsmötet
Ikväll har styrelsen haft möte och med beaktande av situationen beslutat att skjuta fram föreningens årsmöte. Detta då vi bedömer att vi får ett mer demokratiskt årsmöte då den viruspandemi vi befinner oss i har lagt sig något. Beslutet har varit enhälligt vid styrelsemötet. Anledningen är att vi inte vill utsätta någon person för onödig smittorisk genom att personen deltar i vårt årsmöte samt att ett enbart digitalt möte stänger ute personer som saknar kunskap och/eller resurser att medverka.
Nytt datum för årsmötet har nu satts till den 17/5, kl 15:30. Samma lokal som tidigare gäller. Conservators lokal på Slöjdaregatan 11, Kalmar.
Vi har också enats om att inte fatta några större beslut (förutom nödvändiga beslut av löpande karaktär för verksamheten) innan ett nytt årsmöte kan hållas och en ny styrelse valts.
Skulle det vara nödvändigt kan detta datum flyttas fram ytterligare. Styrelsen kommer att ha ett extra styrelsemöte v 18 för att ta beslut om detta. Nytt besked kommer därför under vecka 18.
Lokalen
Med risken för smittspridning önskar vi också att ni medlemmar respekterar viruspandemin och inte besöker lokalen om ni upplever symtom som kännetecknas vid förkylning/influensa. Vi önskar också att ni tvättar händerna ordentligt innan ni kliver in i våra lokaler, återigen för att minska risken för smittspridning.
Vidare kommer det inte hållas några workshops under våren på grund av ovanstående. Vi tar nya tag med detta uppskattade initiativ efter sommaren! Det pratas redan om 3D-skrivare och Arduinoprogrammering.
Vi har också lite goda nyheter till er! Det är en ny KAP-& GERSÅG (RYOBI EMS254L2C 2000W) på gång in till lokalen. Hoppas detta glädjer er!
Har ni frågor om ovanstående eller något helt annat. Tveka inte att kontakta oss i styrelsen!
Vänligen
Linus Björnlund